Skip to main content

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

13. 10. 2025

Septembrska izdaja UIL novičnika: od spodbujanja pravice do izobraževanja v Afriki do vključevanja umetne inteligence v učne procese

V septembrski številki novičnika UNESCO Inštituta za vseživljenjsko učenje (UIL) se dotikajo ključnih tem, ki zaznamujejo prihodnost učenja odraslih. UIL poroča o novih partnerstvih, usposabljanjih in raziskavah, ki krepijo vključujoče, pravične in digitalno napredne učne skupnosti po svetu. Izpostavljamo nekaj poudarkov.

Krepitev zmogljivosti za spremljanje izobraževanja odraslih
V Rabatu (Maroko) je potekala regionalna delavnica za krepitev zmogljivosti. Namenjena je bila izboljšanju zbiranja podatkov in spremljanja izobraževanja odraslih v 15 afriških državah. Dogodek je hkrati zaznamoval začetek zbiranja podatkov za šesto globalno poročilo GRALE 6, ki bo izšlo leta 2026.

Novo partnerstvo za vseživljenjsko učenje v Afriki
UIL in Afriška fundacija za vseživljenjsko učenje (FA-ATLV) sta podpisala triletni sporazum o sodelovanju. Cilj partnerstva je spodbujanje vključujočih politik učenja, krepitev izobraževalnih sistemov ter izmenjava dobrih praks med afriškimi državami.

Digitalno opolnomočenje učiteljev
UIL je z univerzo Shanghai Open University zasnoval nov spletni tečaj Digitalna opolnomočenost za izobraževalce odraslih v dobi umetne inteligence in nastajajočih tehnologij. Tečaj udeležencem pomaga razvijati digitalne spretnosti in odgovorno vključevati umetno inteligenco v poučevanje odraslih.

Kolaž fotografij, ki prikazuje vsebino septembrske številke UIL Bulletin 2025.

Povezovanje učečih se mest Evrope in Severne Amerike
V francoskem mestu Évry-Courcouronnes je potekal prvi regionalni forum UNESCO učečih se mest iz Evrope in Severne Amerike. Dogodek je poudaril pomen sodelovanja med mesti in vlogo vseživljenjskega učenja pri trajnostnem razvoju lokalnih skupnosti.

Umetnost kot orodje za enakost
V Hamburgu je UIL skupaj z muzejem MARKK organiziral Pogovor o spolu: Odpravljanje predsodkov. Raziskoval je, kako umetnost in kultura prispevata k premagovanju spolnih stereotipov ter spodbujata vključevanje in enakost.

V novičniku so predstavljeni tudi izsledki raziskav ter nova številka revije International Review of Education. Napovedujejo dogodke in spletne seminarje v okviru serije Unlocking the Power of Lifelong Learning.

Celotno septembrsko številko si lahko ogledate na spletni strani UIL, kjer se lahko tudi naročite na novičnike in revije, ki jih izdaja UIL.

© 2025 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content