a/a
Razvoj pismenosti (2009–2011)
Naziv projekta | Razvoj pismenosti in priznavanje učinkov neformalnega učenja 2009–2011 (krajše Razvoj pismenosti 2009–2011) |
Časovni okvir | januar 2009 – december 2011 |
Vrednost projekta | 443.965,81 EUR |
Financer | Evropski socialni sklad (85 %) in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (15 %) |
Skrbnik pogodbe na MIZŠ | Mag. Marko Šiška |
Kontaktna oseba | Vodja projekta Metka Svetina |
NAMEN
S projektom smo želeli prispevati k razvoju metodologij in tehnik za ugotavljanje, merjenje in vrednotenje učinkov neformalnega učenja odraslih in še posebej pa k ustreznemu razvijanju kompetenc strokovnih delavcev v omrežju izobraževalcev odraslih za kakovostno izpeljavo teh postopkov. Z vidika ustreznosti, dostopnosti, kakovosti in učinkovitosti smo presojali tisti del neformalne izobraževalne ponudbe za odrasle, ki prispeva k razvoju pismenosti in ključnih kompetenc odraslih oziroma spodbuja k nadaljevanju ali ponovnemu vključevanju odraslih v izobraževanje, na trg dela ali v družbo.
CILJI
Projekt obsega dva vsebinska sklopa Razvoj pismenosti in Ugotavljanje in priznavanje učinkov neformalnega učenja.
Temeljni cilji sklopa Razvoj pismenosti so bili:
- evalvacija javno veljavnih programov za razvoj pismenosti odraslih in programov za usposabljanje strokovnih delavcev,
- oblikovanje strokovnih podlag in prenova programov za ciljne skupine in za strokovne delavce,
Preberi več
- oblikovanje strokovnih podlag in scenarijev za razvoj 5 IKT gradiv za odrasle,
- priprava in pilotna izvedba novega programa za mlade osipnike in programa za usposabljanje strokovnih delavcev,
- promocija in obveščanje strokovne javnosti o rezultatih projekta.
Temeljni cilji sklopa Ugotavljanje in priznavanje učinkov neformalnega učenja so bili:
- razviti orodja za ugotavljanje in priznavanje učinkov neformalnega učenja odraslih za potrebe zaposlovanja in nadaljnjega izobraževanja,
- izdelati model za vrednotenje znanj, spretnosti in kompetenc in ga preizkusiti,
- usposobiti strokovne delavce v CVŽU za izpeljavo postopkov identificiranja, dokumentiranja ter vrednotenja predhodno pridobljenih znanj ter nudenja svetovalne podpore,
- preizkusiti in evalvirati model za ugotavljanje in vrednotenje učinkov ter preveriti možnosti za implementacijo rezultatov pilota v druge delujoče CVŽU,
- izpeljati analizo o obsegu in postopkih vrednotenja predhodnega učenja na področju formalnega izobraževanja odraslih,
- pripraviti skupne strokovne podlage za izvajanje in usmerjanje procesov vrednotenja predhodno pridobljenih znanj na področju učenja in izobraževanja odraslih.
OPIS
Projekt je izhajal iz ciljev, ki so zapisani v Operativnem programu razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013, kjer je v razvojni prioriteti Razvoj človeških virov in vseživljenjskega učenja posebej poudarjeno, da razvoj virov v sodobni družbi vse bolj temelji ne samo na formalnem, temveč tudi drugih, neformalnih oblikah in načinih učenja in izobraževanja. Elemente vseživljenjskega učenja je potrebno krepiti z vključevanjem in priznavanjem različnih oblik izobraževanja in učenja, z zagotavljanjem mehanizmov za vključevanje odraslih v izobraževanje tudi po pridobljeni osnovni usposobljenosti ter z zagotavljanjem potrebne infrastrukture za uresničevanje teh ciljev.
Preberi več
V okviru celotnega projekta smo opravili pomemben strokovni razmislek o tem, koliko smo v Sloveniji uspešni pri vključevanju ranljivih skupin odraslih v izobraževanje in usposabljanje in kakšne so dobre prakse ter smernice za nadaljnje delo izobraževalcev odraslih na tem področju v naslednjih letih. Naredili smo nekaj pomembnih korakov naprej pri razvoju koncepta vrednotenja in priznavanja ter pri umeščanju področja v izobraževanju odraslih. Srečevanje in povezovanje nosilcev različnih strokovnih in političnih dejavnosti na tem področju v skupno delovno skupino, izmenjava pogledov ter preučevanje primerov iz aktualne prakse vrednotenja in priznavanja pa lahko v prihodnje bistveno poveča možnosti tudi za celovito sistemsko ureditev področja priznavanja. Začeto delo bomo lahko nadaljevali v okviru nadaljevanja projekta v obdobju 2011–2014, pri čemer bo največji izziv vpeljevanje prenovljenih in novih programov v prakso ter soočanje z razvojnimi izzivi.
KLJUČNI DOSEŽKI
Doseženi rezultati projekta in njegov doprinos k razvoju področja razvoja pismenosti so:
- tri samostojne evalvacijske študije, ki so prva nacionalna znanstvena presoja učinkov javno veljavnih programov za razvoj pismenosti odraslih v Sloveniji, odkar so bili razviti v sedanji obliki,
- evalvacijski načrt, ki kot primer dobre metodološke prakse lahko služi izdelavi drugih podobnih načrtov,
Preberi več
- publikacija Obrazi pismenosti
- oblikovan in pilotno preizkušen nov, krajši program za mlade osipnike
- opravljena konceptualna zasnova multimedijskih učnih gradiv za potrebe ranljivih ciljnih skupin,
- prenova vseh programov tako na vsebinski, strukturni kot didaktični ravni,
- razvita 4 orodja/instrumenti v podporo izpeljavi procesa vrednotenja in priznavanja neformalno pridobljenega znanja
- opredeljen postopek vrednotenja predstavljen v metodološkem priročnika za izpeljavo postopkov vrednotenja.
- strokovne podlage za sistemsko urejanje vrednotenja in priznavanja v izobraževanju odraslih
- zloženka Razvoj pismenosti,
- zloženka Ugotavljanje in priznavanje neformalnega učenja
- zaključna konferenco projekta Za odrasle ustvarjamo nove priložnosti.
Projekti ESS:
e-Portfolijo (2016–2022)Spletni portal VPNZ (2016–2022)Kompetence strokovnih delavcev 2016–2018Raziskava spretnosti odraslih PIAAC 2013–2015Usposabljanje strokovnih delavcev 2011–2014Razvoj pismenosti (2011–2014)Usposabljanje strokovnih delavcev (2009–2011)Razvoj pismenosti (2009–2011)Svetovanje zaposlenim (2016–2022)Razvoj kompetenc odraslih 2016–2022Kompetence strokovnih delavcev 2018–2022Ozaveščanje za VŽU (2023–2028)Krepitev VŽU (2023–2029)Kompetence strokovnih delavcev 2024–2028