a/a
Razvoj pismenosti (2009–2011)
Naziv projekta | Razvoj pismenosti in priznavanje učinkov neformalnega učenja 2009–2011 (krajše Razvoj pismenosti 2009–2011) |
Časovni okvir | januar 2009 – december 2011 |
Vrednost projekta | 443.965,81 EUR |
Financer | Evropski socialni sklad (85 %) in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (15 %) |
Skrbnik pogodbe na MIZŠ | Mag. Marko Šiška |
Kontaktna oseba | Vodja projekta Metka Svetina |
NAMEN
S projektom smo želeli prispevati k razvoju metodologij in tehnik za ugotavljanje, merjenje in vrednotenje učinkov neformalnega učenja odraslih in še posebej pa k ustreznemu razvijanju kompetenc strokovnih delavcev v omrežju izobraževalcev odraslih za kakovostno izpeljavo teh postopkov. Z vidika ustreznosti, dostopnosti, kakovosti in učinkovitosti smo presojali tisti del neformalne izobraževalne ponudbe za odrasle, ki prispeva k razvoju pismenosti in ključnih kompetenc odraslih oziroma spodbuja k nadaljevanju ali ponovnemu vključevanju odraslih v izobraževanje, na trg dela ali v družbo.
CILJI
Projekt obsega dva vsebinska sklopa Razvoj pismenosti in Ugotavljanje in priznavanje učinkov neformalnega učenja.
Temeljni cilji sklopa Razvoj pismenosti so bili:
- evalvacija javno veljavnih programov za razvoj pismenosti odraslih in programov za usposabljanje strokovnih delavcev,
- oblikovanje strokovnih podlag in prenova programov za ciljne skupine in za strokovne delavce,
Preberi več
- oblikovanje strokovnih podlag in scenarijev za razvoj 5 IKT gradiv za odrasle,
- priprava in pilotna izvedba novega programa za mlade osipnike in programa za usposabljanje strokovnih delavcev,
- promocija in obveščanje strokovne javnosti o rezultatih projekta.
Temeljni cilji sklopa Ugotavljanje in priznavanje učinkov neformalnega učenja so bili:
- razviti orodja za ugotavljanje in priznavanje učinkov neformalnega učenja odraslih za potrebe zaposlovanja in nadaljnjega izobraževanja,
- izdelati model za vrednotenje znanj, spretnosti in kompetenc in ga preizkusiti,
- usposobiti strokovne delavce v CVŽU za izpeljavo postopkov identificiranja, dokumentiranja ter vrednotenja predhodno pridobljenih znanj ter nudenja svetovalne podpore,
- preizkusiti in evalvirati model za ugotavljanje in vrednotenje učinkov ter preveriti možnosti za implementacijo rezultatov pilota v druge delujoče CVŽU,
- izpeljati analizo o obsegu in postopkih vrednotenja predhodnega učenja na področju formalnega izobraževanja odraslih,
- pripraviti skupne strokovne podlage za izvajanje in usmerjanje procesov vrednotenja predhodno pridobljenih znanj na področju učenja in izobraževanja odraslih.
OPIS
Projekt je izhajal iz ciljev, ki so zapisani v Operativnem programu razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013, kjer je v razvojni prioriteti Razvoj človeških virov in vseživljenjskega učenja posebej poudarjeno, da razvoj virov v sodobni družbi vse bolj temelji ne samo na formalnem, temveč tudi drugih, neformalnih oblikah in načinih učenja in izobraževanja. Elemente vseživljenjskega učenja je potrebno krepiti z vključevanjem in priznavanjem različnih oblik izobraževanja in učenja, z zagotavljanjem mehanizmov za vključevanje odraslih v izobraževanje tudi po pridobljeni osnovni usposobljenosti ter z zagotavljanjem potrebne infrastrukture za uresničevanje teh ciljev.
Preberi več
V okviru celotnega projekta smo opravili pomemben strokovni razmislek o tem, koliko smo v Sloveniji uspešni pri vključevanju ranljivih skupin odraslih v izobraževanje in usposabljanje in kakšne so dobre prakse ter smernice za nadaljnje delo izobraževalcev odraslih na tem področju v naslednjih letih. Naredili smo nekaj pomembnih korakov naprej pri razvoju koncepta vrednotenja in priznavanja ter pri umeščanju področja v izobraževanju odraslih. Srečevanje in povezovanje nosilcev različnih strokovnih in političnih dejavnosti na tem področju v skupno delovno skupino, izmenjava pogledov ter preučevanje primerov iz aktualne prakse vrednotenja in priznavanja pa lahko v prihodnje bistveno poveča možnosti tudi za celovito sistemsko ureditev področja priznavanja. Začeto delo bomo lahko nadaljevali v okviru nadaljevanja projekta v obdobju 2011–2014, pri čemer bo največji izziv vpeljevanje prenovljenih in novih programov v prakso ter soočanje z razvojnimi izzivi.
KLJUČNI DOSEŽKI
Doseženi rezultati projekta in njegov doprinos k razvoju področja razvoja pismenosti so:
- tri samostojne evalvacijske študije, ki so prva nacionalna znanstvena presoja učinkov javno veljavnih programov za razvoj pismenosti odraslih v Sloveniji, odkar so bili razviti v sedanji obliki,
- evalvacijski načrt, ki kot primer dobre metodološke prakse lahko služi izdelavi drugih podobnih načrtov,
Preberi več
- publikacija Obrazi pismenosti
- oblikovan in pilotno preizkušen nov, krajši program za mlade osipnike
- opravljena konceptualna zasnova multimedijskih učnih gradiv za potrebe ranljivih ciljnih skupin,
- prenova vseh programov tako na vsebinski, strukturni kot didaktični ravni,
- razvita 4 orodja/instrumenti v podporo izpeljavi procesa vrednotenja in priznavanja neformalno pridobljenega znanja
- opredeljen postopek vrednotenja predstavljen v metodološkem priročnika za izpeljavo postopkov vrednotenja.
- strokovne podlage za sistemsko urejanje vrednotenja in priznavanja v izobraževanju odraslih
- zloženka Razvoj pismenosti,
- zloženka Ugotavljanje in priznavanje neformalnega učenja
- zaključna konferenco projekta Za odrasle ustvarjamo nove priložnosti.
Projekti ESS:
ArhivKompetence strokovnih delavcev 2016–2018Raziskava spretnosti odraslih PIAAC 2013–2015Usposabljanje strokovnih delavcev 2011–2014Razvoj pismenosti (2011–2014)Usposabljanje strokovnih delavcev (2009–2011)Razvoj pismenosti (2009–2011)Svetovanje zaposlenim 2016–2022Razvoj kompetenc odraslih 2016–2022Kompetence strokovnih delavcev 2018–2022