a/a
Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju (2022–2023)
Naziv projekta | Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju |
Časovni okvir | 1. 3. 2022 – 20. 11. 2023 |
Financer | Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo s sredstvi Sklada za podnebne spremembe |
Kontaktna oseba | dr. Nevenka Bogataj T: 01 5842 579 E: nevenka.bogataj@acs.si |
NAMEN
Namen projekta je pospešeno, realno in racionalno odzivanje na delovanje in vse večja nihanja narave. Želimo zapolniti vrzeli v znanju, da bi s svojimi odločitvami povzročali čim manj škode drugim in naravi. S sodelovanjem javnih zavodov na področju izobraževanja želimo doseči sinergije in povezavo podnebnih ciljev in vsebin z vzgojo in izobraževanjem za trajnostni razvoj. Želimo komunicirati o naravi, podnebnih spremembah in našem odzivanju nanje na več ravneh zahtevnosti.
CILJI
Temeljni cilj projekta je konceptualizirati način vključevanja podnebnih ciljev in vsebin v izobraževanje, oblikovati, izpeljati in ovrednotiti izobraževalni program, oblikovati nova in posodobiti obstoječa učna gradiva z novimi vsebinami o podnebnih spremembah in didaktičnimi pristopi za njihovo razumevanje in upoštevanje.
Preberi več
Prispevali bomo k posodobitvi Nacionalnih smernice VITR , podprli dobre prakse učenja odraslih in zasnovali demonstracijske prakse VITR, ki bodo kar najbolje vključile odziv na spreminjanje podnebja.
Podrobnejši cilji projekta so:
- Prispevati k razumevanju osnovnih naravoslovnih pojmov in dinamike procesov
- Pospešiti trajnostne spremembe v izobraževanju odraslih;
- Krepiti in graditi odzivnost ter aktivirati participacijo javnosti z novimi pristopi kot je npr. znanstveno zasnovano opazovanje
- Pripraviti učne vire o zgledih odzivanja na vremenske/podnebne izzive;
- Nadgraditi dobro prakso programov in institucij v izobraževanju odraslih.
OPIS
S projektom nadgrajujemo sporočila Letnega posveta o izobraževanju odraslih 2021, kjer smo prisluhnili predavanjema prof. dr. Lučke Kajfež Bogataj Kako (pre)živeti na planetu, ki ne raste in dr. Nevenke Bogataj Narava – izziv izobraževanju odraslih: kako se nanj odzivamo?.
Preberi več
S projektom nadgrajujemo Vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR) za odrasle in uresničujemo medsektorsko sodelovanje. Sodelujemo z izobraževalnimi javnimi zavodi, torej zajemamo vsa področja izobraževanja, kot ciljno skupino pa vse prebivalstvo Slovenije.
V programe in delovanje organizacij, ki se ukvarjajo z vzgojo in izobraževanjem odraslih, bomo vgradili nove informacije in znanja, jim ponudili nove didaktične pristope, orodja in učna gradiva. Poleg tega bomo oblikovali merila dobre prakse, pilotne in demonstracijske ustanove. Posodobili bomo Smernice VITR ter komunicirali z različnimi javnostmi na več komunikacijskih kanalih ter na več ravneh zahtevnosti. učna gradiva
Projekt financira Ministrstvo za okolje, prostor in energijo s sredstvi Sklada za podnebne spremembe.
AKTIVNOSTI
V osmih vsebinskih sklopih projekta bomo izvajali naslednje aktivnosti:
- priprava osnutka koncepta IO vključno z merili, kazalniki in manjšimi usposabljanji;
- oblikovanje programa in analize ponudbe, gradiv in orodij zanj, testna izvedba in priprava orodij za spremljanje;
Preberi več
- posodobitev izbranih učnih virov in izdelava novih učnih virov, zagotavljanje njihove javne dostopnosti (tisk, splet), njihovo vzdrževanje in nadgradnja ter predlogi razvoja;
- testiranje kriterijev za pilotne in demonstracijske VIZ in njihova povezava s testno izvedbo programa in uporabo didaktičnih orodij;
- izvedbene usmeritve za VITR v IO in komunikacija z javnostjo na več ravneh zahtevnosti;
- osnutek posodobitve Smernic VITR (2007) s podnebnimi vsebinami v povezavi z analizo, drugimi vsebinskimi sklopi skladno z usmeritvami drugih javnih zavodov;
- osnutek izhodišč za uvajanje programa v VIZ v IO;
- podpora organizacijam VIZ za izvajanje krajših aktivnosti/ praks, povezanih s podnebnimi cilji, ki so v Sloveniji že uveljavljene.
Domači:
Vrednotenje programa Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile (2017–2020)VŽU preboj (2021–2023)Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju (2022–2023)Finančna pismenost za odrasle (2022–2024)Zeleni znak kakovostiTedni vseživljenjskega učenjaŠtudijski krožkiSvetovalci za kakovostStrokovna podpora področju izobraževanja odraslihSredišča za samostojno učenjeSredišča ISIORazvoj pristopov andragoškega spopolnjevanjaProjektno učenje mlajših odraslihPonudimo odraslim kakovostno izobraževanjeOsnovna šola za odrasleIzvajanje in spremljanje programov andragoškega spopolnjevanjaIzobraževanje za trajnostni razvojEkspertna zunanja evalvacija