a/a
20. 10. 2025
Oktobrski novičnik EPALE: povabilo na dvodnevno konferenco skupnosti EPALE
Oktobrski novičnik EPALE nas vabi k razmisleku o tem, kako lahko izobraževanje odraslih postane praksa, usmerjena v prihodnost.
Konferenca skupnosti EPALE 2025 – Praznovanje desetletja in pogled naprej
Letos EPALE praznuje deset let in ob tej priložnosti vabi na konferenco skupnosti, ki bo 22. in 23. oktobra. Dogodek povezuje desetletje sprememb z vprašanjem, kako skupaj gradimo prihodnost učenja odraslih.
Prvi dan bo namenjen pogledu nazaj: kako se je področje izobraževanja odraslih razvijalo v zadnjih letih? Katere premike so prinesli razvoj umetne inteligence, novi pristopi k osnovnim spretnostim in razumevanje kompetenc prihodnosti?
Udeleženci bodo lahko prisluhnili dinamičnim panelom in sodelovali v delavnicah, ki raziskujejo povezavo med tehnologijo, pismenostjo in vključujočim učenjem.
Drugi dan pa bo pogled usmeril naprej, v trende, ki že oblikujejo prihodnost učenja odraslih. Med temami bodo nova generacija programa Erasmus+, podatkovno podprti pristopi in vprašanja, kako zagotoviti, da ostane izobraževanje odraslih odzivno, dostopno in človeško.
Konferenca predstavlja priložnost za srečanje, izmenjavo in skupno vizijo prihodnosti učenja.

Učenje kot praksa prihodnosti
Poleg povabila na konferenco skupnosti EPALE novičnik izpostavlja še dva vira, ki širita pogled v prihodnost:
- V novi epizodi EPALE podcasta gostja Lena Tünkers opozarja, da je negotovost prihodnosti lahko tudi priložnost: ker prihodnost še ne obstaja, si jo lahko predstavljamo na nove načine, zunaj ustaljenih zgodb in predpostavk. S tem, ko postanemo radovedni glede prihodnosti, pravzaprav bolje razumemo tudi sedanjost – sebe, skupnosti, v katerih delujemo, in vlogo učenja pri oblikovanju bolj odprte družbe.
- V paketu virov o temeljnih spretnostih pa EPALE raziskuje, katere kompetence odrasli resnično potrebujejo danes: od besedilnih in matematičnih spretnosti do digitalnih znanj in inovativnih učnih pristopov. V ospredju je vprašanje, kako ohraniti učenje kot prostor dostojanstva, ustvarjalnosti in osebne rasti – tudi v digitalni dobi.