a/a
21. 11. 2025
Oktobrski novičnik ELM: učenje kot prostor opolnomočenja
V povzetku oktobrskih objav v ELM spoznamo portugalski projekt Citizens Xelerator. Z ustvarjalnimi delavnicami povezuje skupnosti, krepi državljanske veščine odraslih in pokaže, kako lahko ročna umetnost postane prostor dialoga in učenja.
Hugo-Henrik Hachem v svojem zapisu opozarja, da morajo razprave o umetni inteligenci temeljiti na enakovrednem dialogu med učitelji in udeleženci. Napačno zasnovani pristopi lahko namreč omejujejo kritično mišljenje in razvoj razumevanja.

Iz Severne Irske prihaja navdihujoča zgodba o tem, kako lokalne organizacije z vseživljenjskim učenjem pomagajo ženskam, ki so preživele nasilje, pridobiti samozavest, nove kvalifikacije in dostop do zaposlitve.
Tommaso Caraccioli z Univerze v Würzburgu deli svoje razmišljanja o tem, kako lahko izobraževanje odraslih vzpostavi močnejše vezi z mlajšimi generacijami. Pravi, da jih mora izobraževanje odraslih postaviti v središče in jim ponuditi prostore, kjer se lahko izražajo in počutijo slišani. ELM z novo serijo »Young voices« ponuja tak prostor. Mladi odrasli bodo lahko izrazili svoje poglede, izkušnje in pričakovanja ter s tem soustvarjajo prihodnost izobraževanja odraslih.
Novičnik mlade bralce vabi k sodelovanju. Pišete jim lahko na naslov: elm@kvs.fi, spremljate pa jih lahko tudi na LinkedInu.