a/a
22. 8. 2025
Novosti v InfO-mozaiku: nove metodologije raziskovanj vplivajo na razlike v vrednostih
Zaradi novosti v metodologijah različnih statističnih raziskovanj so nastale velike razlike v vrednostih posameznih kazalnikov v izobraževanju odraslih. Pri interpretaciji teh statističnih podatkov in kazalnikov je pomembno, da smo z razlikami v metodologijah in vrednostih kazalnikov seznanjeni. Vabljeni k branju novih prispevkov v spletni rubriki ACS InfO-mozaik, kjer mag. Tanja Čelebič iz Urada RS za makroekonomske analize in razvoj pojasnjuje te razlike.
V prispevku z naslovom Vključenosti odraslih v izobraževanje po različnih metodologijah predstavlja novejše kazalnike vključenosti odraslih v izobraževane v Sloveniji in državah EU ter pojasnjuje razlike v vrednostih kazalnikov pri različnih statističnih raziskavah.

V prispevku Izobrazbena struktura prebivalstva v Sloveniji z mednarodno primerjavo primerja podatke o izobrazbi odraslih prebivalcev Slovenije po raziskavi Anketa o aktivnem in neaktivnem prebivalstvu (Eurostat) in raziskavi Socioekonomske značilnosti prebivalstva in selivcev (SURS). Razloži, zakaj so se statistični podatki obeh raziskav do leta 2022 razlikovali ter kakšne so vrednosti teh podatkov po letu 2023.
Objavljeni pa so tudi novejši statistični podatki o vključenosti odraslih v osnovnošolsko, srednješolsko in terciarno izobraževanje ter koliko odraslih je ta izobraževanja uspešno zaključilo.
V InfO-mozaiku boste našli tudi druge vsebinske informacije o ključnih področjih izobraževanja odraslih, podkrepljene z evropskimi in nacionalnimi statističnimi podatki in kazalniki.