a/a
19. 9. 2025
Med prejemniki Evropske nagrade za inovativno poučevanje štirje iz Slovenije
Evropska nagrada za inovativno poučevanje (EITA) je pobuda, ki je bila vzpostavljena s sporočilom EK o uresničitvi evropskega izobraževalnega prostora do leta 2025. Njeni nameni so počastiti dosežke učiteljev in šol ter izraziti priznanje za njihovo delo, opredeliti in spodbujati izjemne prakse poučevanja in učenja, zagotoviti priložnost za vzajemno učenje ter poudariti pomen programa Erasmus+ za evropsko sodelovanje učiteljev in vzpostavitev evropskega izobraževalnega prostora.
Tema letošnje nagrade je krepitev aktivnega državljanstva. Poudarja pomen izobraževanja za demokratično udeležbo, skupne vrednote ter civilno angažiranost. Nagrajeni projekti v okviru programa Erasmus+ razvijajo kritično mišljenje, medijsko pismenost, poznavanje EU ter občutek pripadnosti. Posebna pozornost je namenjena vlogi učiteljev in izobraževalcev pri oblikovanju odgovornih, informiranih in aktivnih državljanov. Tema se povezuje tudi z Akcijskim načrtom za temeljne spretnosti, ki državljanske kompetence prepoznava kot ključno veščino vseživljenjskega učenja.
Med 117 nagrajenci kar trije koordinatorji projektov prihajajo iz Slovenije.
V kategoriji splošnega šolskega izobraževanja je nagrado prejela Gimnazija Antonio Sema Piran, šola z italijanskim učnim jezikom, za projekt Spodbujanje zavesti o evropski identiteti, aktivni udeležbi in odgovornem ravnanju mladih v korist trajnostnega razvoja v skupnem evropskem prostoru.
Projekt spodbuja inovativno, na izkušnjah temelječe učenje prek medkulturnega izmenjave in aktivne udeležbe učencev. V raznolikih skupinah učenci raziskujejo ključne teme, kot so Evropska unija, trajnost in evropska identiteta, prek sodelovanja, dialoga in praktičnih izkušenj. Učitelji delujejo kot posredniki in soustvarjalci učnih dejavnosti, ki učence vodijo skozi zanimive in relevantne izzive. Projekt spodbuja kritično mišljenje, družbeno odgovornost in pobudo v vključujočem, dinamičnem in medsektorskem učnem okolju.
V kategoriji izobraževanja odraslih je bil nagrajen projekt H2O – Help to Opportunities, ki ga koordinira Ljudska univerza Lendava.
Projekt H2O je okrepil romske skupnosti z izboljšanjem zdravstvene pismenosti prek vključujočega, na skupnosti temelječega izobraževanja. Izobraževal je romske laične izobraževalce, razvil prilagojene izobraževalne vire in gradil zaupanje v zdravstvene sisteme.
V kategoriji Evropsko jezikovno priznanje je bil nagrajen CŠOD – Center šolskih in obšolskih dejavnosti za projekt ELaDiNa – Early Language Development in Nature.

Glavni cilj projekta je bil raziskati in sprostiti potencial okolja na prostem za spodbujanje jezika, s poudarkom na razvoju jezikovnih spretnosti pri otrocih, starih od 3 do 7 let, prek izkušenj v naravi. Projekt je prinesel štiri ključne intelektualne rezultate: inovativen splošni model, ki je na voljo v štirih jezikih, teoretični priročnik, praktični priročnik in celovit program usposabljanja.
V kategoriji izobraževanja odraslih je bil nagrajen tudi projekt DIAL – Dialog v učenju odraslih, ki ga je koordiniral Opintotoiminnan Keskusliitto ry iz Finske, v njem pa je kot partner sodelovala Glotta Nova – Center za novo znanje.

Projekt DIAL je sprejel inovativen pristop k spodbujanju aktivnega državljanstva in demokracije. Osredotočil se je na razvoj dialoga med odraslimi, da bi spodbudil socialno vključevanje in preprečil polarizacijo. Pod geslom „Dialog za vse“ je projekt uvedel prakse dialoga v novih okoljih in spodbujal sodelovanje manj zastopanih skupin. Prav tako je okrepil zmogljivosti skupnosti in organizacij za spodbujanje smiselnega dialoga in ozaveščal o dialogu kot temeljni veščini za odrasle.
Vsem nagrajencem iskreno čestitamo!