a/a
24. 11. 2025
Inovacije, sodelovanje in nove priložnosti za vseživljenjsko učenje
Platforma za vseživljenjsko učenje (LLLP) je konec oktobra izdala bogato številko glasila. Namenjena je inovacijam v izobraževanju. Inovacije so postala stalnica evropskega izobraževalnega prostora: od novih pristopov v poučevanju do raziskovalnih pobud – v ospredju so sveže ideje, sodelovanje in podpora učenju v vseh življenjskih obdobjih.
Predstavljamo nekaj poudarkov iz oktobrske številke novičnika LLLP.
Začele so se prijave na 15. Teden vseživljenjskega učenja 2025 (LLLWeek 2025), ki bo med 8. in 12. decembrom. Ob tej priložnosti bodo obeležili 20-letnico delovanja Platforme. Vsak dan se bodo posvetili eni od njenih prednostnih nalog (naložbam, vključevanju, inovacijam, internacionalizaciji in posrednikomi).

S 4. webinajem, ki bo 26. novembra 2025, se nadaljuje serija spletnih seminarjev Research Meets Practice. Povezuje znanost in prakso na področju vseživljenjskega učenja.
Med novostmi, ki jih ponujajo različni projekti, je tudi priročnik projekta BRiDGE. V njem je prikazano, kako lahko raziskovalci, odločevalci in civilna družba učinkoviteje sodelujejo pri oblikovanju izobraževalnih politik.
V rubriki o delu članov in partnerjev beremo o številnih pobudah. Med drugim predstavljajo program U!Innovate, ki krepi inovacijske kompetence na univerzah.
Na ravni evropskih institucij ne spreglejte novih dokumentov Evropske komisije:
- program dela za leto 2026;
- poročila, ki poglobljeno analizira razložljivo umetno inteligenco (XAI) v kontekstu izobraževanja;
- poročila o izvajanju, rezultatih in splošni oceni Evropskega leta spretnosti;
- pregleda nagrajencev Evropske nagrade za inovativno poučevanje za leto 2025.
Predstavljeni pa so tudi dosežki in članki drugih ustanov (EFT, Cedefop, UNESCO, OECD).
Evropski prostor vseživljenjskega učenja tako tudi to jesen dokazuje, da je prihodnost znanja odvisna od sodelovanja, odprtosti in pripravljenosti na nove ideje.