Skip to main content

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

28. 10. 2025

21. številka novičnika UIL Library Alert o pomenu vseživljenjskega učenja

V zadnjem tednu oktobra je izšel novičnik Inštituta UNESCO za vseživljenjsko učenje. Prinaša vabilo k branju zanimivih publikacij, prispevkov in poročil, vezanih na pomen krepitve spretnosti, vseživljenjskega učenja in izobraževanja odraslih. Navajamo nekaj najzanimivejših.

Direktor za izobraževanje in spretnosti Andreas Schleicher je v spletnem glasilu OECD Education and Skills Today objavil zanimiv blog z naslovom Naj bo vseživljenjsko učenje koristno za vse. V prispevku poudarja rast pomena vseživljenjskega učenja v hitro spreminjajočem se svetu. Opozarja na stagnacijo in neenakost pri udeležbi odraslih v izobraževanju, zlasti skupin z manj priložnosti, in poziva k vključujočim, prilagodljivim in dostopnim učnim sistemom.

Naslovna slika UIL Library Alert

Skupina avtorjev v reviji Journal of Vocational Behavior raziskuje stanje nekdaj zaprtih oseb v zaposlovanju. Naslov prispevka je Poti do drugih priložnosti: multidisciplinarni integrativni pregled 25 let raziskav o zaposlovanju nekdanjih zaprtih oseb. Avtorji uvajajo okvir zaposlovanja za celoten življenjski cikel. Zajema zaposlovanje, izbor, uvajanje, razvoj in zadrževanje za prepoznavanje sistemskih ovir in raziskovalnih vrzeli.

Prispevek z zahtevnim naslovom Kognitivni in čustveni napovedovalci samoreguliranega učenja: strukturni model, ki temelji na izvršilnih funkcijah, učnih strategijah in občutku koherence je objavljen v reviji International Journal of Educational Research Open. Študija je raziskala, kako kognitivni in čustveni dejavniki, kot so nadzor pozornosti, motivacija in uravnavanje čustev, vplivajo na samoregulirano učenje.

V reviji Cogent Education je bil objavljen prispevek, ki se nanaša na krepitev mehkih spretnosti v visokošolskih okoljih. Intervjuji z 20 pedagogi v štirih kazahstanskih mestih razkrivajo različne strategije poučevanja. Izziv ostaja ocenjevanje mehkih spretnosti, saj gre za izrazito subjektivne lastnosti, za merjenje katerih ne obstajajo standardizirana orodja.

Kliknite na povezavo in raziščite še druge zanimive prispevke o vseživljenjskem učenju in izobraževanju odraslih. Želimo vam prijetno branje.

© 2025 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content