a/a
11. 4. 2025
Vključujoče šole potrebujejo vključujoče vodje: nova regionalna izdaja o Srednji in Vzhodni Evropi, Kavkazu in Srednji Aziji
Izšla je prva od štirih regionalnih izdaj, ki razkrivajo vodenje izobraževanja v različnih kontekstih. Poročilo Vodenje za vključevanje poudarja ključno vlogo vodij šol pri ustvarjanju prijaznega in vključujočega okolja, v katerem lahko uspevajo vsi učenci. Dopolnjuje poročilo GEM 2024/5 o vodenju v izobraževanju.

Publikacija se osredotoča na to, kako ravnatelji v svojih šolah uveljavljajo vključujoč duh. Poročilo je bilo pripravljeno v sodelovanju z Mrežo centrov za izobraževalno politiko (NEPC). Osredotoča se na globlji vpogled v vključenost izobraževalnih sistemov v Srednji in Vzhodni Evropi, na Kavkazu in v Srednji Aziji. Temelji na osmih študijah primerov iz Albanije, Bosne in Hercegovine, Estonije, Gruzije, Kirgizije, Poljske, Republike Moldavije in Slovenije. Vključuje ugotovitve iz raziskav med vodstvi šol.

Države, predstavljene v tem poročilu, so v zadnjih treh desetletjih doživele pomembne politične spremembe in izvedle več reform na področju izobraževanja. Vodje šol so imeli na tej poti ključno vlogo. V mnogih primerih so s svojo vizijo, odpornostjo in predanostjo poskrbeli, da vključujoče izobraževanje ni le želja, ampak tudi realnost.

Vabimo vas, da si ogledate povzetek regionalne izdaje v slovenščini, ali pa obiščite spletno stran, kjer je objavljeno celotno besedilo poročila.