a/a
14. 2. 2025
V Sodobni pedagogiki lahko berete tudi o spremljanju študijskih krožkov
4. številka revije Sodobna pedagogika v letu 2024 prinaša poleg uvodnika vsebinske prispevke in recenzijo knjige History of Education. Theoretical Reflections and Contemporary Research iz leta 2022.
Tematsko so prispevki vezani na umetno inteligenco in druge tehnološke rešitve. Te zaznamujejo sodobno učenje in izobraževanje na vseh ravneh in v vseh okoljih. Avtorji izbrano temo proučujejo z različnih vidikov – od ekonomskih, saj razvoj tehnologije na eni strani nujno prinaša ekonomske učinke na drugi, do političnih, saj je zanimivo opredeljevanje (različnih) odločevalcev do uporabe naprav pri učenju in pouku. Tudi mednarodno okolje kaže, da stališča niso konsistentna, kaj šele enotna.
Posebno pozornost je pritegnil prispevek, ki se nanaša na izobraževanje odraslih. Predstavlja sistematično tridesetletno spremljanje študijskih krožkov, ki že več kot trideset let delujejo v okviru izobraževanja odraslih. Avtorica dr. Nevenka Bogataj je analizirala spletno orodje za njihovo spremljanje po vsebinski in tehnični plati. Orodje je bilo zasnovano v devetdesetih letih, digitalizirano pa leta 2007. In še vedno je funkcionalno. Andragoški center Slovenije ga odtlej le vzdržuje in malenkostno posodablja. Izpostavila je tehnične, vsebinske in organizacijske pomanjkljivosti ter s podatki argumentirala predloge za posodobitev.
Študijski krožki so v javnosti postali prepoznavni po svojem prispevku v lokalno dinamiko. Na nacionalni ravni prispevajo k participaciji in motivaciji zanjo. Njihovi rezultati in učinki odmevajo tudi na drugih področjih izobraževanja odraslih, analiza pa omogoča razumevanje dolgoročnih nihanj na podlagi kvantitativnih podatkov in vpogled v potrebe odraslih v Sloveniji.
Celoten prispevek in druge članke o aktualnih temah najdete v reviji Sodobna pedagogika, ki je v celoti objavljena v odprtem dostopu na spletu.
V tiskani obliki je dostopna (tudi) v Knjižnici ACS. Vabljeni!