a/a
7. 2. 2025
V januarski izdaji novičnika Elm Mazagine: Kako premostiti vrzeli med teorijo in prakso?
Prva letošnja izdaja novičnika ELM Magazine predstavlja članke, ki odgovarjajo na naslednja vprašanja: Kako lahko najbolje izkoristimo raziskave, kakšna je vrednost izkušenj iz resničnega življenja in kako premostiti vrzel med obojim?
Kako lahko raziskave postanejo več kot le teorija na papirju? Jón Torfi Jónasson, zaslužni profesor z Univerze na Islandiji, pravi, da raziskave niso zgolj orodje, temveč način razmišljanja – strategija za iskanje novih poti in razbijanje ustaljenih vzorcev. Njegov prispevek odpira vprašanje, kako lahko raziskovalni izsledki resnično vplivajo na izboljšanje izobraževalne prakse.

A tudi najboljša raziskava ne more doseči pravega učinka brez sodelovanja. Francesca Torlone z Univerze v Firencah opozarja na glavno tveganje: »ravnovesje izključevanja učenja« (»learning exclusion equilibrium«), ki ranljive skupine postavlja na rob političnih prednosti. Po njenem mnenju je ključ do učinkovitega izobraževanja za odrasle v tesnem sodelovanju med oblikovalci politik, praktiki in raziskovalci. Tudi v politikah, ki temeljijo na dokazih.
Ko teorija sreča resnično življenje, pa se zgodi prava magija. Projekt KiNESIS dokazuje, kako lahko raziskovanje vpliva na revitalizacijo podeželskih skupnosti. Kot pravi Miranda Colavolpe, delo na terenu ne obogati le raziskave, ampak tudi raziskovalca samega. Resnične zgodbe ljudi dodajo raziskavam tisto dimenzijo, ki je v laboratorijih ni mogoče ustvariti.
Ob teh treh člankih vabijo, da predstavite zanimive projekte, ki jih ustvarjate. V letu 2025 se bo Elm Magazine med drugim osredotočil na odnos med raziskavami in prakso ter na prilagodljive učne poti.
Prijetno branje vam želimo!