a/a
11. 11. 2024
UIL Library ponuja novo revijo in vrsto zanimivih prispevkov
V 9. številki UIL Library Alert je predstavljena vrsta prispevkov, povezanih z učenjem in izobraževanjem, dejavnim državljanstvom, vključevanjem ranljivih skupin in podobnimi temami.
Tokrat prvič predstavljajo prispevek iz revije Journal of Underrepresented & Minority Progress (JUMP). STAR Scholars Network jo izdaja, da bi izpostavil izzive premalo zastopanih in manjšinskih skupin ter omogočil njihov napredek. Objavlja pripovedi, teoretične in empirične raziskovalne članke ter razmisleke. Vključuje dela raziskovalcev iz različnih akademskih področij in disciplin: sociologije, psihologije, visokega šolstva, filozofije, izobraževanja in kulturnih študij. Pravkar je izšla 8. številka. Revija je v prostem dostopu. Raziščite aktualno številko in arhiv.
Journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) z naslovom Learning in Context je nova revija. Ponuja prostor za objavo raziskav, povezanih z učenjem in poučevanjem. Spodbuja empirične in teoretične raziskave, ki uporabljajo interdisciplinarne pristope in kvalitativne metode (narativne in diskurzivne analize, fenomenografija, analiza primerov, raziskovanje z oblikovanjem ipd.). Da bi zagotovila enotne standarde in verodostojnost pri poročanju o raziskavah, nudi tudi smernice za kvalitativne raziskave. Trenutno zbirajo prispevke za posebno številko.
Izpostavimo še nekaj prispevkov, ki so po povzetku sodeč zanimivi za izobraževalce (odraslih):
- V decembrski številki Computers and Education: Artificial Intelligence je objavljen prispevek z naslovom Digitalni prstni odtis vedenja učencev. Izsledki raziskave so osupljivi. Izkazalo se je namreč, da učeči se v spletnih izobraževanjih pustijo edinstven prstni odtis. V modelih MOOC so na podlagi tega lahko identificirali 58 % učencev.
- V kolikšni meri je opolnomočenje učiteljev pomembno za krepitev odnosov z učečimi se z ADHD? To raziskujejo avtorji v prispevku, objavljenem v reviji Teaching and Teacher Education. Učitelji za krepitev odnosov uporabljajo različne metode. Rezultati študije podpirajo prizadevanja učiteljev te populacije.
- Avtorja prispevka v reviji Computers and Education Open se sprašujeta, kaj vpliva na učiteljevo uvajanje IKT v predšolsko izobraževanje. Kvalitativno raziskovanje temelji na ekološkem ogrodju TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge). Avtorji so razvili ekološki okvir TPACK. To je uporabno orodje za razumevanje zapletene narave dejavnikov, ki vplivajo na uvedbo IKT pri učiteljih predšolskega izobraževanja.