a/a
7. 3. 2025
UIL Library o novih smernicah in raziskavah v izobraževanju odraslih
17. številka UIL Library Alert predstavlja zanimive prispevke o aktualnem dogajanju v izobraževanju odraslih. Predstavljamo 6 povzetkov, ki utegnejo pritegniti vašo pozornost.
- Učenje odraslih v obdobju hitrih sprememb: na UIL so objavili konceptni dokument UNESCO za Globalno poročilo o učenju in izobraževanju odraslih (GRALE 6). Obravnava prilagajanje izobraževalnih politik in programov hitrim spremembam. Bralci so vabljeni k podajanju predlogov in prispevkov.
- V prispevku z naslovom Nova družbena pogodba: Izobraževanje odraslih kot orodje državljanske vzgoje so povzete študije iz Tunizije in Nemčije. Prikazujejo, kako izobraževanje odraslih krepi aktivno državljanstvo in opolnomoča posameznike za družbene spremembe.

- V reviji New Directions for Adult and Continuing Education je objavljen Marakeški akcijski okvir za izobraževanje odraslih. Na konferenci UNESCO CONFINTEA VII leta 2022 je 140 delegacij oblikovalo 12-letni program za podporo vseživljenjskemu učenju in ciljem UNESCO do leta 2030.
- V reviji International Review of Education je objavljen članek z naslovom Proti kritičnemu, antikolonialnemu in antirasističnemu izobraževanju. Kritizira izključevalne politike izobraževanja beguncev in opozarja, da asimilacijski pristopi ohranjajo kolonialne nepravičnosti. Na podlagi raziskav iz Anglije in Brazilije predlaga antirasistično in antikolonialno izobraževanje kot pot k osvoboditvi.
- Smernice za pravičnejše digitalne pristope so predlagane v prispevku Digitalni mediji, duševno zdravje in preobrazbeno učenje. Kvalitativna študija obravnava vpliv digitalnega pripovedovanja zgodb na marginalizirane skupine. Medtem ko digitalni mediji omogočajo samoizražanje in gradnjo skupnosti, lahko tudi okrepijo izolacijo in travme.
- Kot zanimivost, ker gre za sosednjo državo, objavljamo še povezavo na članek Digitalne spretnosti odraslih učencev na Hrvaškem. Objavljen je bil v reviji
International Journal of Lifelong Education. Raziskava je pokazala nizko raven digitalnih spretnosti odraslih, pri čemer je samopodoba ključen dejavnik njihovega obvladovanja. Študija, izvedena v okviru EU Agende za izobraževanje odraslih, poudarja potrebo po programih za krepitev digitalne samozavesti.
Poiščite posamezne prispevke na spletni strani UIL Library.