Andragoški center Slovenije

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

28. 10. 2024

UIL Library Alert o digitalnih spretnostih, umetni inteligenci in spretnostih za opolnomočenje

Knjižnica Inštituta za vseživljenjsko učenje pri Unescu vabi k branju številnih zanimivih prispevkov. V tem pregledu združujemo 7. in 8. številko novičnika.

Publikacija Journal of Peace Education zbuja pozornost že s svojim naslovom. Avtorji prispevka Gradimo mir z dialoškim poučevanjem: program strokovnega izpopolnjevanja učiteljev Državljanski pogovori ugotavljajo, da učitelji potrebujejo tovrstno izobraževanje. Podatki namreč kažejo, da dialoška struktura spodbuja učitelje k gradnji močnejše razredne skupnosti.

V reviji Studies in the Education of Adults je bila objavljena zanimiva analiza političnih govorov, znanstvenih podkastov, časopisnih člankov in memov, vzorčenih v različnih evropskih državah v letu 2020. Z dokumentarno metodo so raziskovali (tiha) andragoška sredstva, ki jih uporabljajo politični voditelji v svojih govorih ob začetku pandemije, medsebojni vpliv politikov, nastopov znanstvenikov in regionalizacije pandemičnih ukrepov v Nemčiji, in meme, objavljene na spletu, kot javni odziv na (tihi) andragoški pristop vlade. Naslov prispevka je Adult emergency education: the tacit andragogical fight against the COVID-19 pandemic.

Katere spretnosti in čigavo opremo potrebujejo učitelji za krepitev digitalnih spretnosti v šoli? O tem govori prispevek v reviji Teaching and teacher education.  Skupina avtorjev pa v decembrski številki te revije raziskuje potrebe učiteljev po obvladovanju stresa in dobrem počutju.

Mozaik slik iz prispevkov UL LIbrary Alert

7. številka revije Computers and Education: Artificial Intelligence, ki je objavljena v odprtem dostopu, med drugim ponuja v branje zanimiv članek dveh raziskovalcev. Sprašujeta se, v kolikšni meri umetna inteligenca natančno napove akademski uspeh študentov.

Ste že slišali za nevroliberlizem? Enciklopedija antropologije pravi, da gre za pristop k upravljanju, ki združuje elemente neoliberalnih ekonomskih politik z ugotovitvami nevroznanosti in vedenjske psihologije. O tem v oktobrski številki revije Journal of Education Policy piše Michalinos Zembylas.  Trdi, da koncept nevroliberalizma ponuja pronicljivo perspektivo, skozi katero je mogoče razumeti in kritično analizirati sodobno mobilizacijo nevroznanosti v izobraževanju.

Pismenost za opolnomočenje in transformacijo pa je poročilo Generalne skupščine Združenih narodov. Ponuja pregled svetovne pismenosti, izpostavlja napredek, ključne izzive in priporočila za nadaljnjo promocijo pismenost kot del Agende 2030 za trajnostni razvoj, nadaljevanje Vrha o preoblikovanju izobraževanja in drugo.

Raziščite navedene prispevke in jih v Knjižnici UIL poiščite še veliko več.

© 2025 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content