a/a
30. 8. 2024
UIL Library Alert 5: Izkušnje in ustvarjalnost
Peta številka Novičnika Inštituta za vseživljenjsko učenje pri UNESCU prinaša izbor zanimivih prispevkov. Obravnavajo izzive in priložnosti v izobraževanju, vključno z vplivom digitalnih politik, uporabo umetne inteligence ter izzivi visokošolskega izobraževanja v času konfliktov. Raziskave poudarjajo pomembnost sodelovanja in inovacij pri spopadanju s svetovnimi problemi ter preučujejo, kako izobraževalne reforme podpirajo cilje trajnostnega razvoja.
Platforma LLLP je pripravila posebno publikacijo o navdihujočih praksah. Vodnik za inkluzivno izobraževanje se na 24 straneh nanaša na enakopravno vključevanje oseb LGBTQ+. Temelji na izhodišču, da bi morali študenti po vsej Evropi pridobiti celovito izobrazbo o človekovih temeljnih pravicah.
Potrebujemo kreativni um! Na tem izhodišču je avtor Christopher Thomas pripravil prispevek Hudi problemi, brezmejne priložnosti: potreba po ustvarjalnem umu in ga objavil na portalu OECD. Opozarja tako na zahteve, ki jih morajo upoštevati učitelji, kot na potrebe po vključitvi študentov.
Kakšna je transformativna moč zapora? Avtorji v članku Razumevanje izzivov preobrazbe perspektive v zaporu: biografske pripovedi tujih učencev šole druge priložnosti v Grčiji na podlagi biografskih pripovedi desetih tujih študentov v največji grški priporni ustanovi ter opazovanja razprav v razredu ugotavljajo, da zapor ovira preobrazbo in zmanjšuje perspektive. Poleg tega krepi strukturne neenakosti in izkrivlja poglede zaprtih študentov na lasten položaj v družbi.
Šole druge priložnosti (Second chance school) so inovativne institucije, ki po vsem svetu, vključno z Grčijo, omogočajo odraslim z nedokončanim obveznim šolanjem ponovno vključitev v izobraževalne sisteme. Avtorji prispevka z naslovom Od izključenosti do vključenosti: razkrivanje makro in mikrodinamike izobraževanja druge priložnosti skušajo razumeti prednosti in izzive, povezane s tovrstnim izobraževanjem. Študija izpostavlja globok vpliv druge priložnosti na duševno zdravje in samozavest ter razkriva številne koristi za posamezne študente. Tudi v širšem kontekstu vseživljenjskega učenja ima udeležba v teh programih pozitivne učinke.
V odprtem dostopu je objavljen tudi zanimiv prispevek o vplivu na pismenost klepetalnih robotov z naslovom Raziskovanje pismenosti ChatGPT v jezikovnem izobraževanju: globalna perspektiva in celovit pristop. Avtorji so koncept prilagodili posebej za učitelje jezikov, da bi opredelili ključne kompetence, potrebne za učinkovito in etično uporabo ChatGPT kot orodja za učenje in poučevanje jezikov.
Vabljeni k branju!