Andragoški center Slovenije

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

10. 1. 2025

Pregled nove literature: od zelenih znanj do prepoznavanja znanja migrantov

Decembra sta izšli dve številki UIL Library Alert. Predstavili sta številne zanimive publikacije o vseživljenjskem učenju in izobraževanju odraslih, objavljenih v različnih revijah in na spletnih mestih.

Na tem mestu izpostavljamo dokumenta, objavljena v Digitalni knjižnici UNESCO, zgodbi s spletne strani Svetovnega ekonomskega foruma in prispevek o povezovanju nevladnih organizacij za krepitev državljanskih spretnosti iz revije Journal of education Policy.

Deklaracija iz Fortaleze: Sprostitev transformativne moči izobraževanja za mirno, pravično in trajnostno prihodnost

V brazilski Fortalezi so se ob koncu oktobra zbrali ministri, vodje in člani delegacij držav ter predstavniki agencij Združenih narodov, humanitarnih in razvojnih partnerjev, mednarodnih in regionalnih organizacij, organizacij civilne družbe, učiteljev, mladih in študentov, zasebnega sektorja in ustanov. V zaključnem dokumentu – Deklaraciji iz Fortaleze – so se zavezali k skrbi za pravično izobraževanje za vse, vključno s pravičnim financiranjem, inovativnimi pristopi in medsektorskim povezovanjem. Pri tem bodo posebno pozornost posvečali trajnosti, enakosti, vseživljenjskemu učenju in uporabi digitalnih tehnologij.

Mozaik naslovnic in prispevkov v UIL Library Alert št. 11. in 12.

Publikacija o zelo aktualnem prepoznavanju, priznavanju in vrednotenju znanja

V odprtem dostopu je tudi publikacija z naslovom Skillsets in transit: understanding recognition, validation and accreditation of learning outcomes for migrants and refugees. Delo je rezultat skupne raziskave Unescovega inštituta za vseživljenjsko učenje (UIL) in Norveške agencije za zagotavljanje kakovosti v izobraževanju (NOKUT), neodvisnega strokovnega organa v okviru norveškega ministrstva za izobraževanje in raziskave. Vsebina publikacije je bila priravljena s posvetovalnim pristopom, pregledala in uredila pa jo je skupina strokovnjakov.

Navdihujoče zgodbe

Na spletni strani Svetovnega ekonomskega foruma je objavljena cela vrsta navdihujočih zgodb, povezanih s Cilji trajnostnega razvoja in drugimi aktualnimi temami. Izpostavljamo dve, ki sta povezani z vseživljenjskim učenjem in izobraževanjem odraslih.

  • Sonia Ben Jaafar v svojem prispevku razmišlja, kako lahko krepitev zelenih spretnosti pospeši prehod v bolj trajnostni svet. 
  • Katere poti vodijo v financiranje sprememb na področju prekvalifikacij? Sedem jih navajata Aarushi Singhania in Neil Allison. Kažejo, kako si lahko organizacije javnega in zasebnega sektorja delijo odgovornost za ustvarjanje delovne sile, pripravljene na prihodnost.

Študija, objavljena v decembrski številki revije Journal of education Policy,  poudarja medsebojno sodelovanje nevladnih organizacij (NVO) v Evropi. Legitimnost in moč krepijo ravno s strateški pristopom. Na družbene krize odgovarjajo s krepitvijo državljanske vzgoje.

Vabljeni k branju 11. in 12. številke UIL Library Alert, ki sta izšli v decembru!

© 2025 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content