a/a
27. 8. 2024
Poročilo o uporabi umetne inteligence v izobraževanju izpostavlja tako koristi kot tveganja
Izšlo je poročilo o uporabi umetne inteligence (UI) v izobraževanju (AI Report). V njem so izpostavili velike koristi za izobraževanje. Opozorili pa so, da so z njeno uporabo povezana tudi tveganja. Med prednostmi uporabe so navedli, na primer, zagotavljanje formativnih povratnih informacij, pomoč učiteljem pri pripravi učnih načrtov in podporo pri nekaterih upravnih funkcijah šol. Tveganja se povečujejo, ko se oddaljujemo od uporabe UI kot podpornega sistema in ko postane osrednji del izobraževalnega procesa. Uporaba UI lahko za učenje analitike pomaga učiteljem prilagoditi svoje učne strategije individualnim potrebam. Vendar pa lahko uporaba učne analitike brez ustreznega nadzora učiteljev škoduje učencem, ki se spopadajo z neugodnimi življenjskimi okoliščinami, ki vplivajo na njihovo uspešnost.
Stopnja tveganja torej ni toliko v orodju kot v kontekstu, v katerem se uporablja. Čeprav lahko človeški nadzor pomaga omiliti nekatera tveganja, moramo biti pozorni na nevarnost odvisnosti od UI, še zlasti pri sprejemanju odločitev.
Poročilo je pripravila ekipa Evropskega vozlišča za digitalno izobraževanje (The European Digital Education Hub – EDEH).