Andragoški center Slovenije

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

27. 8. 2024

Poročilo o uporabi umetne inteligence v izobraževanju izpostavlja tako koristi kot tveganja

Izšlo je poročilo o uporabi umetne inteligence (UI) v izobraževanju (AI Report). V njem so izpostavili velike koristi za izobraževanje. Opozorili pa so, da so z njeno uporabo povezana tudi tveganja. Med prednostmi uporabe so navedli, na primer, zagotavljanje formativnih povratnih informacij, pomoč učiteljem pri pripravi učnih načrtov in podporo pri nekaterih upravnih funkcijah šol. Tveganja se povečujejo, ko se oddaljujemo od uporabe UI kot podpornega sistema in ko postane osrednji del izobraževalnega procesa. Uporaba UI lahko za učenje analitike pomaga učiteljem prilagoditi svoje učne strategije individualnim potrebam. Vendar pa lahko uporaba učne analitike brez ustreznega nadzora učiteljev škoduje učencem, ki se spopadajo z neugodnimi življenjskimi okoliščinami, ki vplivajo na njihovo uspešnost.

Naslovnica publikacije AI report s citatom iz priporočil ekipe EDEH.

Stopnja tveganja torej ni toliko v orodju kot v kontekstu, v katerem se uporablja. Čeprav lahko človeški nadzor pomaga omiliti nekatera tveganja, moramo biti pozorni na nevarnost odvisnosti od UI, še zlasti pri sprejemanju odločitev.

Poročilo je pripravila ekipa Evropskega vozlišča za digitalno izobraževanje (The European Digital Education Hub – EDEH).

© 2024 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content