Andragoški center Slovenije

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

2. 10. 2024

Pogled na izobraževanje 2024: pravičnost v izobraževanju in na trgu dela

Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) je v začetku septembra objavila Pogled na izobraževanje 2024 (Education at a Glance 2024). Najobširnejši mednarodni zbornik prinaša izbrane primerljive podatke o stanju in učinkih izobraževanja. Preučuje kakovost učnih dosežkov, vzvode politik in kontekstualne dejavnike, ki oblikujejo te rezultate, ter širše zasebne in družbene odnose, ki so posledica naložb v izobraževanje.

Naslovnica Pogled na izobraževanje 2024 in citat Mathiasa Cormanna iz uvoda.

V središču pozornosti letošnjega Pogleda je pravičnost v izobraževanju in na trgu dela. Pravičnost je že več desetletij v središču pozornosti oblikovalcev politik, še posebej na področju izobraževanja. Izobraževalni sistem ne more veljati za uspešnega, če vsem učečim se ne ponuja enakih možnosti in je premalo vključujoč. Pravičnost v izobraževanju pomeni, da so učna okolja oblikovana tako, da zmanjšujejo vpliv družbenih neenakosti in ustvarjajo pogoje, v katerih dosežki v izobraževanju prispevajo k bolj pravičnim gospodarskim in družbenim izidom še dolgo po tem, ko učenci končajo šolanje. Kazalniki imajo ključno vlogo pri ocenjevanju napredka pri doseganju pravičnosti v izobraževanju, saj pomagajo ugotoviti, ali je pravičnost v izobraževanju realnost ali pa ostajajo pomembni izzivi, ki jih je potrebno naslavljati.

Na spletni strani OECD je publikacija Pogled na izobraževanje 2024 objavljena z vsemi spremljajočimi dokumenti in podatki. Vabimo vas k prebiranju povzetka v slovenščini.

OECD je ob objavi zbornika pripravil predstavitev. Posnetek je na voljo tukaj.

© 2024 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content