a/a
10. 11. 2021
Izšla je nova številka revije IRE
Oktobrska številka revije International Review of Education – Journal of Lifelong Learning (IRE) obeležuje stoletnico rojstva Paula Freireja. Njegove zamisli o svobodi in osvoboditvi ter odnosu med razmislekom in delovanjem v izobraževanju še vedno navdihujejo in izzivajo 50 let po objavi njegovega temeljnega dela Pedagogika zatiranih. Izobraževanje, ki ljudem omogoča, da se kritično ukvarjajo s svetom okoli sebe, in prinaša možnosti za družbene spremembe, je zdaj nujno potrebno.
Številni članki v tej številki obravnavajo te ali sorodne teme, nekateri pa se neposredno sklicujejo na Freireja. Šest prispevkov se osredotoča na:
- pedagogiko za vzpostavljanje miru v visokošolskem izobraževanju (članek je napisala skupina iz Bosne in Hercegovine, Ruande, Kolumbije in Združenega kraljestva),
- intervencije med šolo in skupnostjo za zajezitev osipa učencev v Južni Afriki,
- ključne dejavnike, ki vplivajo na ohranjanje ravni pismenosti odraslih učečih se v Kambodži,
- vseživljenjsko učenje in 30. obletnica poročila o človekovem razvoju,
- odnos med prepričanji učiteljev o poučevanju in njihovo naklonjenostjo vseživljenjskemu učenju v Turčiji ter
- neformalno izobraževanje in gospodarsko rast v Nigeriji.
Vabimo k branju.