a/a
6. 11. 2024
ELM poudarja pomen izobraževanja odraslih za socialne spremembe
Oktobrski novičnik ELM Magazine poudarja vlogo izobraževanja odraslih pri reševanju družbenih izzivov in krepitvi socialne vključenosti.
Thomas Jung v uvodniku postavlja pomembna vprašanja o odnosu med politiko in prakso: kako politične spremembe vplivajo na nadaljnje izobraževanje, kdaj se politika nadaljnjega izobraževanja šteje za uspešno? Kot pravi Jung, je izobraževanje odraslih prepuščeno političnim ciklom, ki otežujejo dolgotrajno načrtovanje in izvajanje uspešnih programov.
Uwe Gartenschlaeger, predsednik EAEA, poudarja pomen zagovorništva pri oblikovanju politik. Po njegovih besedah ima izobraževanje odraslih ključno vlogo pri reševanju globalnih izzivov, kot sta podnebne spremembe in migracije, čeprav samo po sebi morda ne bo spremenilo sveta. V intervjuju, ki je bil posnet na junijski konferenci EAEA v Helsinkih, poudarja, da je za napredek treba nenehno delati in si prizadevati za prepoznavnost izobraževanja odraslih v političnem prostoru.
V Nemčiji se je pričela pobuda za državljansko izobraževanje oseb z invalidnostmi, ki spodbuja njihovo sodelovanje v političnem življenju. Delavnice obravnavajo pomembne teme, kot so volitve in prepoznavanje lažnih novic. Stefanie Gebing-Menzen iz Akademie Klausenhof pravi, da je osupljivo videti, kako se udeleženci postavijo zase in za svoje pravice.
Izpostavljena je bila tudi pobuda za krepitev pismenosti med zaporniki na Irskem. Projekt, ki od leta 2022 poteka v desetih zaporih, zapornikom omogoča, da postanejo ambasadorji pismenosti. Tako spodbujajo učenje in samopodobo svojih kolegov. “Nikoli ni prepozno za spremembo,” pravi eden od udeležencev programa.
ELM vabi bralce, da prispevajo predloge za raziskovanje odnosa med raziskavami in prakso v izobraževanju odraslih, ki bo osrednja tema v začetku leta 2025. Prav tako poziva vse, ki jih zanima področje digitalnega učenja in vključevanja, naj obiščejo tematsko rubriko, kjer najdejo članke o teh aktualnih temah.
Prijetno branje vam želimo!