Andragoški center Slovenije

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

10. 12. 2020

EAEA je objavilo poročila o pogledu civilne družbe na izobraževanje odraslih v Evropi

Združenje EAEA predstavlja najnovejše izdaje poročil z naslovom Adult education in Europe 2020 in s tem ponuja pogled civilne družbe na stanje izobraževanja odraslih v Evropi. Poročila držav za leto 2020 temeljijo na odzivih 44 članic iz 31 držav in prikazujejo raznolikost izkušenj v evropskem sektorju izobraževanja odraslih.

Kot so napovedali ob lanski izdaji, poročila držav odslej objavljajo v digitalni obliki, kar zagotavlja lažji dostop in primerjavo podatkov. Nova oblika omogoča primerjavo skozi leta, kar je velika dobrobit prav za izobraževalne organizacije in oblikovalce politik, saj bodo lažje ocenili trende ter iskali inovativne prakse in navdih za ambiciozne reforme politike izobraževanja odraslih.

Na leto 2020 je bistveno vplivala svetovna pandemija, ki je spremenila delovne pogoje številnih izvajalcev izobraževanja odraslih po Evropi. Kriza je poslabšala obstoječe oblike neenakosti, opozorila pa je tudi na pereče potrebe našega časa: pravičen dostop do kakovostnega izobraževanja, krepitev kritičnega mišljenja in zdravstvene pismenosti ter socialno kohezijo. Zdravstvena kriza je skupnostim za izobraževanje odraslih po Evropi prinesla izzive brez primere, hkrati pa tudi priložnosti za pospešeno digitalno preobrazbo.

V tem letu se je veliko programov končalo. Hkrati pa je 2020 tudi leto hitrega prilagajanja krizi in utiranja poti novim začetkom. Evropski politični diskurz je bil pomemben z vidika financiranja, prednostne naloge v letu 2020 pa so bile osredotočene na nacionalne izzive.

Po evropskih državah prikrajšani deli prebivalstva še naprej zaostaja, zlasti glede temeljnih spretnosti in digitalnih veščin. Ugotovitve združenja razkrivajo, da je za izboljšanje dostopa in vključenosti treba vlagati v digitalno infrastrukturo, didaktične spretnosti izobraževalcev odrasle v spletnem okolju in zunaj njega, pa tudi v oblikovanje novih metod za doseganje in vključevanje učečih se. Za povečanje prepoznavnosti in zasidranost učenja odraslih v izobraževalno politiko in prakso so ključni tudi programi vrednotenja.

Vabimo vas torej, da obiščete spletno mesto https://countryreport.eaea.org/, kjer boste našli tudi poročilo za Slovenijo.

Poročila iz prejšnjih let lahko poiščete tukaj.

© 2021 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim