a/a
29. 11. 2023
Druga letošnja številka Andragoških spoznanj o andragogiki v Evropi
V uvodniku avtorja Borut Mikulec in Monika Govekar Okoliš pogledata k izvirom. Povzameta nekaj zgodovine področja in pomembnih letošnjih obletnic. Sledijo prispevki slovenskih in tujih strokovnjakov, usklajenih s tematiko številke: Andragogika v Evropi: preteklost, sedanjost in prihodnje perspektive.
Tematika je požela veliko zanimanja strokovnjakov, zato so se v uredništvu odločili za dve tematski številki. V tej prvi, ki je izšla pretekli teden, so se osredotočili na konceptualna vprašanja andragogike, razvoj in status v posameznih evropskih državah (Češki, Slovaški, Madžarski, Estoniji) ter pomen andragogike in/ali izobraževanja odraslih za razvoj profesionalizma.
Objavljenih je 8 prispevkov. V prvem avtorici iščeta bistvo andragogike pri njenih utemeljiteljih. Oblikovali sta tri načela preučevanega področja: 1) življenjska izkušnja, 2) vzajemna interakcija in 3) »moč z« (ang. power with). Vsako od načel izraža lastnosti, ki opisujejo njegovo naravo.
V drugem prispevku avtor opozarja na primerjave med pedagogiko in andragogiko. Sledita prispevka, ki opisujeta razvoj in stanje andragogike na Češkem oz. Slovaškem. Dva prispevka v nadaljevanju publikacije se ozirata po področju glede na čas – izpostavljata pot, ki jo je prehodila andragogika, in njeno mesto v sodobni družbi. Zaključna dva prispevka se posvečata ljudem – študentom oz. učiteljem v izobraževanju odraslih.
Vsi prispevki so v odprtem dostopu na spletni strani.