Andragoški center Slovenije

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

26. 1. 2024

4. številka Sodobne pedagogike 2023: o prenovi vzgojno-izobraževalnega sistema

Uredništvo Sodobne pedagogike je želelo razširiti prostor za razpravo o  obsežni prenovi vzgojno-izobraževalnega sistema, ki je trenutno v teku.

V tematski številki, zadnji v letu 2023, je tako objavljenih osem prispevkov: razprave, spoznanje in izkušnje. Članki so raznoliki, a tvorijo zanimivo celoto, ki, kot sta zapisali  dr. Klara Skubic Ermenc in dr. Sonja Rutar, »morda ponuja celo podlago za novo vizijo razvoja vzgojno-izobraževalnega sistema v naši državi«.

Tematski urednici v uvodniku članke razdelita v tri sklope izzivov, ki se na različne načine v prispevkih pojavljajo, se medsebojno prepletajo in dopolnjujejo.

Vsi članki bolj ali manj poudarjajo pomen pravičnosti, dostopnosti, inkluzivnosti, skupnostne naravnanosti in kakovosti celotnega sistema. Izobraževanje razumejo kot skupno dobrino, ki lahko odločilno pripomore k realizaciji človeških potencialov, okrepi vezi med ljudmi in ljudem olajša oblikovanje lastnih življenjskih ciljev in poti do njih.

Logotip revije Sodobna pedagogika

Med članki, ki obravnavajo posamezne segmente vzgojno-izobraževalnega sistema, je tudi članek Boruta Mikulca z naslovom Od projektnega k sistemskemu urejanju izobraževanja odraslih. V njem avtor pokaže, da so bili v Sloveniji opravljeni nekateri pomembni koraki pri urejanju področja. Vsa ta prizadevanja pa še vedno niso v zadostni meri rešila sistemskega urejanja izobraževanja odraslih: upravljanja, zakonodaje, financiranja, mreže izvajalcev in izobraževalnih programov.

Publikacija je na voljo (tudi) v Knjižnici ACS.

Napovedujejo pa že naslednjo številko. V njej bodo objavljeni vsi članki, ki v to tematsko številko zaradi preobsežnosti niso bili vključeni. Prva številka letnika 2024 bo ponudila priložnost tudi za objavo odzivov, polemik in novih člankov.

 

© 2024 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content