Andragoški center Slovenije

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

23. 1. 2024

24. januarja obeležujemo mednarodni dan izobraževanja

Svet se spopada s porastom nasilnih konfliktov, obenem pa se zaskrbljujoče razrašča diskriminacija, rasizem, ksenofobija in sovražni govor. Globoka zavezanost miru še nikoli ni bila tako pomembna. Učenje, ki temelji na človekovih pravicah, dialogu, solidarnosti in pravičnosti, je bistveno za ustvarjanje mirnejših in pravičnejših družb.

Ob letošnjem mednarodnem dnevu izobraževanja, ki ga bomo praznovali jutri, 24. januarja, bo Unesco osvetlil, zakaj je učenje za mir pomembno. Poudaril bo ključno vlogo izobraževanja in učiteljev v boju proti sovražnemu govoru, pojavu, ki se je v zadnjih letih z uporabo družbenih medijev zelo razmahnil.

V Unescovem priporočilu o izobraževanju za mir, človekove pravice in trajnostni razvoj je poudarjeno, da je izobraževanje osrednjega pomena za ta prizadevanja (pojasnilo). Učenje za mir mora biti transformativno. Pomagati mora opolnomočiti učence s potrebnim znanjem, vrednotami, stališči in spretnostmi ter vedenjem, da postanejo nosilci miru v svojih skupnostih.

Izsek iz naslovnice publikacija The UNESCO Recommendation on Education for Peace, Human Rights and Sustainable Development: an explainer, na kateri so prikazane ptice z oljčno vejici in svinčnik, ki ponazarja pomembno vlogo izobraževanja v prizadevanjih za trajni mir.

24. januarja bo Unesco organiziral enodnevno spletno usposabljanje za več tisoč učiteljev z vsega sveta o odpravljanju sovražnega govora. To usposabljanje je del Unescovih ukrepov za pomoč državam članicam in strokovnjakom na področju izobraževanja pri obravnavi sovražnega govora s pomočjo izobraževanja

Istega dne se bodo na sedežu Združenih narodov v New Yorku zbrali ministri, vodje izobraževanja in pedagogi z vsega sveta, da bi razpravljali o osrednji vlogi izobraževanja pri doseganju trajnostnega svetovnega miru.

Več lahko preberete tukaj.

Ob mednarodnemu dnevu izobraževanja je Statistični urad objavil novico, v kateri so prikazali vključenost populacije v izobraževanje. Delež odraslih v starosti 25–69 let, vključenih v formalno ali neformalno izobraževanje v šolskem letu 2022/2023, je znašal 39,5 %.

© 2024 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content