a/a
11. 9. 2025
Nova številka novičnika Platforme za vseživljenjsko učenje: Evropa krepi pravičnost v izobraževanju
Novičnik Platforme za vseživljenjsko učenje (LLLP), ki je izšel konec avgusta, prinaša številne primere, kako postaja vključevanje osrednji del izobraževalnih politik in praks.
Med predstavljenimi projekti s tega tematskega področja izpostavljamo nekatere:
- IMPACT Box bo nadaljeval ideje prejšnjega projekta iBox. Spodbujal bo digitalne, trajnostne in vključujoče pristope v izobraževalnih organizacijah.
- V projektu STRIDE je nastalo poročilo Pravičnost, enakost in vključevanje v izobraževalne politike v Evropi. Povzema 25 let reform na področju enakosti in pravičnosti v evropskem izobraževanju.
- Zanimivi so rezultati projekta INSCOOL II (2021–2023). Podpira vodstvene delavce in učitelje, da z zaupanjem razvijajo in izvajajo vključujoče pedagoške prakse.
Posebno pozornost namenjajo tudi dostopu oseb z invalidnostmi do izobraževanja ter krepitvi digitalne pismenosti skozi programe, kot je ADEDU.

Na evropski ravni so izšli pomembni dokumenti:
- OECD je izdal dve publikaciji: prva, Enakost in vključenost v izobraževanju, preučuje, kako se lahko izobraževalni sistemi odzovejo na vse večjo raznolikost in spodbujajo večjo enakost in vključenost v izobraževanju. Druga pa je poročilo, ki opozarja na pomen zgodnjega izobraževanja otrok pri zmanjševanju neenakosti.
- UNESCO ponuja praktični vodič za vključevanje v poklicno izobraževanje in usposabljanje in Poročilo o enakosti spolov za leto 2025, ki poleg najnovejših globalnih podatkov o enakosti spolov v izobraževanju obravnava preostale ovire, ki ženskam preprečujejo napredovanje na vodstvenih položajih v izobraževanju.
- Eurydice in Cedefop predstavljata podatke in smernice, kako graditi bolj vključujoče sisteme.
Med prihajajočimi dogodki velja omeniti
- MOVE Congress 2025, kjer bodo v ospredju zdravje, socialna vključenost in prostovoljstvo, ter
- spletni dogodek Diversity and Inclusion in Erasmus+ mobility, ki bo obravnaval izkušnje študentov pri vključevanju v mobilnostne programe.
Glasilo tako jasno kaže, da je vključevanje postalo ključni temelj vseživljenjskega učenja – od vrtca do univerze, od šole do trga dela. Evropa v ospredje postavlja pravičnost, dostopnost in kakovost za vse.