a/a
10. 9. 2025
20. UIL Library Alert vabi k branju zanimivih publikacij
Avgusta so nam iz Knjižnice Inštituta UNESCO za vseživljenjsko učenje poslali novičnik, v katerem so zbrali povzetke iz zanimivih publikacij. Vabimo vas k branju nekaterih prispevkov. Vse povezave poiščite na spletu.
Na spletnem mestu digitalne knjižnice UNESCO (UNESDOC) je objavljen dokument z zanimivim naslovom Pomoč izobraževanju: čas za težke odločitve. V nekaterih delih sveta se kljub drugačnim napovedim finančna sredstva, namenjena izobraževanju, krčijo. Napovedi kažejo, da se bo to stopnjevalo, zato ekipa strokovnjakov za globalno izobraževanje predlaga nekaj ukrepov.
Kaj je pomembnejše za karierni razvoj? Pridobljena formalna izobrazba ali znanje, pridobljeno z neformalnim in priložnostnim učenjem? Iván Bornacelly, Maja Ochojska and El Iza Mohamedou so prispevek o tem na spletni strani OECD začeli z zanimivim pogledom v prihodnost.

Na portalu OECD education and skills today je bil objavljen prispevek direktorja Andreasa Schleicherja z naslovom Making lifelong learning work for everyone. Avtor poudarja, da je vseživljenjsko učenje ključno za družbeno vključenost, zaposljivost in prilagodljivost. Udeležba odraslih pa je neenaka in stagnira, zato so potrebne vključujoče politike in sistemi, ki omogočajo dostopno, dolgoročno in smiselno učenje za vse.
Paul Stanistreet je svojemu uvodniku k 71. številki International Rewiev of Education dal nenavaden naslov Noise and light: Making sense of change in an age of anxiety. Avtor opozarja, da spremembe niso značilne le za naš čas, saj so jih družbe doživljale skozi zgodovino, in poudarja, da je za oblikovanje pravičnejših in učinkovitejših izobraževalnih politik pomembno razumeti njihove globlje in dolgotrajnejše vzroke, ne le hitrost dogajanja.
Predstavili smo le štiri od enaindvajsetih prispevkov, na katere opozarja UIL Library Alert. Vabljeni k ogledu celotnega novičnika, kjer boste dobili dostop do vseh. Želimo vam prijetno branje.