Skip to main content

Andragoški

Prekoči do vsebine

a/a

14. 8. 2025

Junijska številka IRE: Kritičen pogled na spremembe v času negotovosti

Izšla je nova številka revije International review of education (IRE). Poleg uvodnika prinaša šest raziskovalnih člankov in tri recenzije knjig. 

V uvodniku k junijski številki urednik Paul Stanistreet navaja, da se sicer »zdi nesporno, da živimo v … obdobju svetovne krize in eksistencialne negotovosti … [vendar] je trditev, da smo priča večinoma izjemno hitrim oziroma temeljitim spremembam, … najmanj vprašljiva, ideja, da bi to moralo biti na nek način gonilo politike – v izobraževanju ali drugje – pa naravnost nevarna«.

Motiv iz naslovnice revije IRE s citatom in uvodnika.

Šest člankov združuje kritično razmišljanje o nekaterih vzrokih sprememb in o vztrajnih ali celo poglobljenih neenakostih za marginalizirane učeče se. Eden od pospeševalcev sprememb je bilo začasno zaprtje šol in univerz v času pandemije covida-19. Prva dva članka v tej številki obravnavata vpliv nenadnega prehoda na spletno učenje – na revne mestne otroke v Indiji, na učitelje v ZDA in v državah globalnega severa nasploh.

Naslednja dva članka, oba napisana v francoščini, obravnavata uspešnost šol v podsaharski Afriki ter priznavanje, potrjevanje in vrednotenje neformalnega in priložnostnega učenja odraslih v Kanadi. Oba članka raziskujeta ovire. Podajata priporočila za izboljšanje učnih dosežkov in socialne pravičnosti za prikrajšane učence.

Peti članek raziskuje učinkovitost igrifikacije v izobraževanju in usposabljanju – »koncepta, ki se še vedno razvija«, kot ugotavljajo avtorji. Tudi tukaj njihovi izsledki kažejo, da je veliko prostora za izboljšave pri prilagajanju novih orodij potrebam učencev.

Zadnji članek obravnava tehnološke spremembe na ravni družbene vključenosti v nordijskih državah. Posveča se digitalni preobrazbi z vidika vseživljenjskega učenja.

Celotna številka revije International review of education je v odprtem dostopu objavljena na spletni strani založbe Springer.

© 2025 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane.

Avtor: Creatim

Skip to content