a/a
7. 7. 2025
UIL Library Alert o zanimivih tematskih številkah
Tokratni ULI LIbrary Alert ponuja pregled več zanimivih publikacij in prispevkov, objavljenih v odprtem dostopu. Za predstavitev smo izbrali štiri.
Izšla je posebna številka revije Journal of Adult and Continuing Education z naslovom Europeanisation of adult education – prospects and challenges? Gostujoča urednica je dr. Vida A. Mohorčič Špolar, dolgoletna direktorica ACS. Z urednico Rosanno Barros sta v uvodniku opozorili na vpliv EU na področje izobraževanja odraslih. Kljub napredku in skupnim ciljem se države članice še vedno soočajo z izzivi, kot so neenak dostop, razlike v politikah in vprašanje vključevanja ranljivih skupin. Avtorji poudarjajo pomen kritične teorije in empiričnih raziskav ter potrebo po večji odgovornosti držav pri zagotavljanju kakovostnega izobraževanja odraslih. Razkrivajo tudi napetosti med centrom in periferijo EU ter hibridizacijo politik, tudi zunaj EU. Evropska politika izobraževanja odraslih ponuja priložnosti za povezovanje. Ostaja pa zaznamovana z izzivi, ki terjajo vključujoče pristope. Prispevek je v odprtem dostopu.

Dostopna je tudi revija International Journal of Lifelong Education. Posebna številka nosi naslov Udeležba odraslih in podatki iz obsežnih anket: konceptualne in metodološke razprave. Avtorji se osredotočajo na tri medsebojno povezane cilje:
- Sistematizirati metodološko kritiko obsežnih anketnih podatkov, ki se uporabljajo za raziskovanje udeležbe v izobraževanju odraslih.
- Predlagati inovativne konceptualizacije in načine merjenja udeležbe v dejavnostih izobraževanja odraslih, ki bi lahko razširili nabor konceptov in meril, uporabljenih v prihodnjih obsežnih raziskavah.
- Predstaviti metodološke novosti, ki presegajo te raziskave in bi lahko izboljšale naše razumevanje udeležbe ter jih potencialno dopolnile.
UNESCO je objavil Svetovno poročilo o spremljanju izobraževanja 2025: Poročilo o spolu. Komentiramo ga lahko z besedami »Na zahodu nič novega.« Pri učenju namreč še vedno vodimo ženske.
Članek z naslovom Kritična andragogika in trenutna emancipacija v izobraževalnem partnerstvu med zaporom in univerzo je objavljen v reviji Journal of Adult and Continuing Education. Članek obravnava uporabo kritične andragogike v programu Learning Together. Potekal je med univerzo in zaporom v severozahodni Angliji. Na podlagi intervjujev z nekdanjimi zaporskimi udeleženci avtorji raziskujejo koristi in izzive takega pristopa. Ugotavljajo, da lahko učni prostor omogoči začasno, trenutni občutek emancipacije, čeprav dolgoročni učinki ostajajo vprašljivi.
Celotni novičnik najdete na spletu. Na spletni strani Inštituta UNESCO za vseživljenjsko učenje se lahko nanj naročite.